fredag 10 juli 2009

Missfall är politik

Jag undrar idag Mama Mia, om ni tänkte på hur det kändes med obekanta ansikten som levererar sorg.

Jag undrar idag Mama Mia, om ni vet hur de där tavlorna upplevs, när de illustrerar allt som tagits ifrån dig.


Jag undrar idag Mama Mia, om ni vet hur mycket femton minuters sorgbehandling med två olika personer hjälper.

Jag undrar idag Mama Mia, hur mycket ni tjänade av era landstingsavtal på våra besök, och alla andra besök samma dagar.

Jag undrar idag Mama Mia, om ni vet hur svårt det är att själv få ringa er efter att ni inte ringt tillbaka som ni skulle, och beställa tid för att skrapa bort resterna av det som hunnit bli en del av vår identitet.

Jag undrar idag Mama Mia, om ni vet hur det känns att trösta någon som bär något dött i sig, i två veckor, innan det finns tid att ta bort.

Jag undrar idag Folkpartiet, Centerpartiet, Kristdemokraterna, Moderaterna, om ni ens kan förstå vad era löpandebandavtal med privata utövare av sorgebesked kostar i form av lidande och smärta.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: