söndag 25 oktober 2009

Att stå ut




Att stå ut i mörker går. Om man vet att där någonstans finns en dörr ut. Ett ljus. Ett vindöga. Men vad gör du om du inte vet att så är fallet? Vad gör du när tvivlet sätter in. Finns där verkligen en dörr, ett ljus, en möjlighet?

Fortfarande alldeles för många dagar kvar tills vi får testa om det har blivit en graviditet. Vi har såklart redan testat en gång. Trots att kliniken vill att vi ska vänta till den 2 november så prövade vi ändå. Nio dagar innan de vill, men ändå dag 28 i menscykeln. Än mer tvivel. Borde det inte blivit ett plus? Eller syns det senare med all hormonbehandling?

Tvivel. Ångest. Demoner. Kära vänner. Välkomna in i mitt liv. Ni vet var allt finns, känn er som hemma. Klös min magsäck. Vila i mina tankar. Gör mina fötter tyngre och skräm bort min sömn. Kära vänner. Väkomna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: